29 Aralık 2014 Pazartesi

Türklere özgü davranışlar

Biz Nasıl Bir Milletiz ?


Attığım başlık biraz sivri olabilir ama konu içeriği canım ülkemin kendine has, güldüren özelliklerinden bazılarına değinerek ben başka ülkede yapamam diyen insanlarımızın okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum. Hangi sinden başlasam ki ? :)
Biz nasıl bir milletiz.

1-) Hesabı ödemek için kavga etmek :)

  • Hesabı alabilir miyim ?
  • Hayır ben alayın
  • Senin param burada geçmez
  • Ben ödeyeceğim
Bu diyalogun sonunda genelde hesabı ilk isteyen ödüyor :) Türkiye'min her yöresinde oluşan bu senaryo genellikle iç Anadolu bölgesinde yaşanmakta olduğunu duymuştum :)




 2-) Para üstü vermek için para istemek :) 

Bu geleneğimizi gelişen teknoloji yüzünden kaybetmekte eskiden esnaflar ile matematiksel hesaptan sonra para almak için para verirdim kulağa ilginç geliyor ama hepimiz yaşadık :)


3-) Para üstüne sakız vermek :)


Çocukluğumuzun en büyük anılarından biridir para üstüne sakız almak. En son cebimde sakız götürüp eksik para çıkınca üstüne sakız veren arkadaşlar vardı :)


4-) Tanıdığını görünce üzerine araba sürmek :)

Evet Türkiye'min ilginç espri anlayışından birisi. Genelde erkekler arasında gecen bu espri en son 2009 da kayseri de bir kişinin ölümüyle sonuçlansa bile hala listede üst sıralarda :/



5-) Gaz kaçağını çakmakla kontrol etmek( favorim )

Genellikle Karadeniz bölgesinde geçen bu tip olaylar güldürmeye devam etse de bunu yapan insanın aramızda kalsın ama  sorunları olduğunu düşünmüyor değilim :)

6-) Külah imalatçıları külah yapımında kulaklarını karıştırıyor düşüncesiyle külahın dibini yemek :)


Evet ülkemizin her bölgesinde anlatılan miğde bulandıran hikaye gerçek dışı olsa bile insanlarımızı külahın dibini yemekten soğutmuş gözüküyor :)

7-) Kumandanın arkasını bantlamak :)


Çok fazla yorum yapmaya gerek yok ülkemizin %85 ini sarmış bu alışkanlık millet olarak üşengeç olduğumuzu gösteren en büyük kanıtlarındandır :)


8-) Evin mutfak çekmecelerinin 1. Çatal kaşık 2. Kepçeler 3.sarı beş koymak.


Güzel annelerimin birbirlerinden görerek süregelen bu alışkanlık hiç bir evde şaşmadığı garantisini verebilirim. (3.çekmece konusunda tereddütlüyüm ama) :)

Şimdi soruyorum size biz nasıl bir milletiz :) ? Bilmiyorum ama bildiğim tek şey ülkemi çok sevdiğim ve başka ülkede yapamayacağım gerçi Türk her yerde Türk'tür :)

Tebessüm aldıysa yüzünüzü ne mutlu bizlere :) iyi bloglar..
Disqus Yorumları Yükle

2 yorum