12 Ocak 2015 Pazartesi

Final Dönemi Öğrenci Psikolojisi

Final Dönemi Öğrenci Psikolojisi

Üniversite finallerinin start vermesiyle Türkiye'nin gündeminden uzak kalıp, işlemler, tanımlar, ezberler, proje ödevleri, matematik sayılarını, algoritmaları kendine gündem ilan eden final dönemi, kendini patlamış mısırın sonunda ki patlamamış sert mısırlar gibi hisseden canım Türkiye'min üniversite öğrencilerine bu zorlu Survivor hayatlarında yalnız bırakmamak için onların anısına yapacağımız bu röportaj acı, hüzün, sinir, açlık, sisteme sitem gibi gözlemlediğimiz o zorlu dönemi ''Konuşan Adamlar mikrofon'' ekibi olarak sizlere aktaracağız.
KonuşanAdamlar

Yazımıza başlamadan önce belirtmeliyiz ki onlar her şeyi hakkediyor. Survivordan daha zor bir hayat geçiriyorlar fakat kimse onlara ödül vermiyor. Hem survivor da bile kamera arkasında yemek yeniyormuş. Öğrenciler onu bile yapamıyor, bu insanları anlayın, üzmeyin.. Neyse bu kadar sohbetten  sonra üniversitelerde yakaladığımız bir kaç arkadaşımıza bazı sorular yönelttik, Biri vardı ki, o bizi derinden yaraladı. Adının  ''Yasin ölmez'' olduğunu öğrendiğimiz bu arkadaşımız başından geçenleri adeta o an yaşıyormuşçasına bize anlattı. İşte o röportajdan bazı sorular.


Final dönemi uyuyor musunuz ?


Valla abi çoğu zaman uyumuyoruz bu matematiğin bizi kandırdığını düşünüyoruz. Üzerinde bir takım çalışmalarımız var, bir yere varamayacağız ama çalışıyormuş gibi yapıp uyumuyoruz ki psikolojimiz bozulmasın. Bazen de eve geliyorum yanlış geldim zannediyorum benim yatağımda başka insanlar oluyor, çok masum uyuyorlar kıyamıyorum uyandırmaya, Yasin'e sordum bizim üniversiteden, dedi ders çalışmaya gelmişler. Final zamanı çoğu zaman evimdeki insan sayısı bir aşiret ile ölçülebilse de, ben çoğunu tanımıyorum ama olsun sonuçta hepimiz kardeşiz.



Final haftasında neler yapıyorsunuz ?


Valla abi nasıl oluyor bilmiyoruz ama bütün dönem duruyoruz ve o hafta kağıt oynayacağımız tutuyor. Engel olamıyoruz kendimize. Bütün üniversite kabile halinde bize geliyorlar, ve hadi bir şeyler yapalım muhabbetinin sonu genelde kağıt oynamak ile bitiyor. Ders çalışmanın haricinde geri kalan bütün etkinliklerimizi yaptığımız hafta olarak geçiyor.

Final haftası not temin edebiliyor musunuz ?


Abi sana açık konuşacağım. Hoca devamsızlık sorunu yok gelmeyebilirsiniz dediğinden beri okula 2 hafta gittim. Final zamanı notları bir şekilde bulurum diye düşündüm ama bilmiyordum böyle olacağını. Sana bu final haftası yaşadıklarımı anlatayım da belki ders kitaplarına konu olurda bir nebze olsun gelecek nesile faydam olur. Kimse ders notu vermeye yanaşmadı, inanabiliyor musun birisi bile vermedi Büte kalasıcalar.

Birisi diyor ki, valla benim notlarım tam değil,

Birisi diyor ki, benim defterim spiralli fotokopi makinasına koyunca spirali eziliyor,

Birisi diyor ki, benim yazım çok kötü hiç bir şey anlamazsın.

Birisi diyor ki, ben notları arkadaşa verdim hala getirmesini bekliyorum.

Birisi diyor ki, ben o kadar uğraştım not tuttum sende gelip not tutsaydın bana ne.

Birisi diyor ki, neden notları sana verip, çan eğrisini yükselteyim.

Birisi diyor ki, nerden kanka olduk sen kimsin.

Birisi diyor ki, valla notlar sadece benim değil, diğer ortaklar vermemi istemiyor ( Sanki kurbana 7 kişi girmiş şahsiyetsiz sıfatsız.. neyse)

Birisi diyor ki geçen sene notları sınıfa verdim çan eğrisi, bir gecede yapılan sigara zammı gibi yükseldi, ben dersten geçemedim yok size ders notu falan.

Bunları sıralarken duygulanan Yasin Ölmez, son olarak '' eğer notları buna vermeyelim de çan eğrisi düşsün diye bana bu notları vermiyorsanız eğer, 15'in üstünde alıp çana dahil olmayacağım. Allah hepinizin belasını versin''. dedikten sonra olay yerinden uzaklaştı.

Biz ''Konuşan Adamlar Mikrofon'' ekibi olarak elimizden geldiğince üniversite hayatıyla ilgili yaşanan o sıra dışı olayları sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.



Üniversite ile ilgili diğer haberleri okumak için yazıya tıklayabilirsiniz.

KonuşanAdamlar



Disqus Yorumları Yükle

2 yorum