26 Ocak 2015 Pazartesi

10 Kuruş ile Zengin olmanın Yolu

10 Kuruş ile Zengin olmanın Yolu


9.90 ? 29.90 ? Bu fiyatlar artık her yerde. Sebebini hiç merak ettiniz mi ? Neden 10 TL değil de 9.90. Ne fark eder ki deme ! Ne farkeder ki diye düşünerek yaptığımız alışverişler aslında o kadar önemsiz değil. Neden mi ?

10 kuruş

İndirimli fiyat uygulaması adı verilen bu uygulama araştırmalara göre, psikolojik olarak müşterilere ürünün küsüratlı olması, o ürünün daha ucuz olduğu düşüncesini yansıtıyormuş. Vay anasını dememek elde değil. Bir de işin para üstü evresi var. İşsiz birisi olarak çok derin ve gereksiz bir araştırma yaptım. Bu para üstlerinin nereye gittiğini daha çözemedim ama, sanırım kasiyerlerin gün sonunda hesapları sonucu cebinde kaldığını düşünüyorum.

9.90

10 kuruş para üstü 100 kişiden 10 TL yapar ki bir Carfurrsa'yı ele aldığımızda günlük en az 2000 müşterisi olduğunu göz önüne alırsak 2000 kişiden 200 TL yapar. Herkes para üstü bırakmadığını farz edersek yaklaşık 100 TL kalıyor günlük 100 TL bırakılan bir yer 365 günden 36 bin 500 TL yapıyor. Bu markette 3 sene çalışan birisi 36 bin 500×3=109.500 yapar. Artık sizde zenginsiniz :) Şimdi anladınız değil mi 10 kuruş ne kadar önemli ?
Ben bu zamana kadar hiç almazdım, fakat bu saatten sonra kesinlikle para üstü bırakmayacağım :)


Disqus Yorumları Yükle

7 yorum