2 Ocak 2015 Cuma

Sanal Ortamda Esas Olan Nedir ?

Sanal Ortamda Esas Olan Nedir ?

Merhaba arkadaşlar. Malumunuz üniversite finalleri yaklaştı ve tüm ülkedeki öğrenciler olarak not arayışları, kitap notları, Youtube videoları aracılığıyla bir şekilde çalışmaya başladık. Bizim
Neyse bu gün herkes gibi bende finallere çalışmak için Girişimcilik adlı kitabı açıp not almaya başlamıştım ki gözüme bir yazı takıldı. Kitabın belirli bölümlerine başarı girişimcilerin örneklerine yer verilmişti. Ve en dikkatimi çeken '' SANAL ORTAMDA ESAS OLAN FİKİRDİR '' adlı başlığı gördüm
KONUŞAN ADAMLAR
açımızdan son derece stresli olan bu dönemi atlatmak en büyük temennimiz.

Bu benimde savunduğum bir görüş olduğundan dolayı dikkatimi çekti ve hemen büyük bir zevkle okumaya başladım. Bitirdiğimde ise vay canına demek ki bu tarayıcı sitesinin başlama hikayesi buymuş dedim. Çok hoşuma gitti ve hemen aklıma  bu yazıyı sizinle paylaşarak sizin de faydalanmanız geldi aklıma. Olayı konuşma diliyle anlatarak sizi sıkmayacağım.

Sergey Brin , Larry Page Kimdir ?


Stanford Üniversitesi matematik bölümünde okuyan ''Sergey Brin'' ve ''Larry Page'' adlı iki başarılı öğrenci birbiriyle tanışıp çok iyi bir ikili olmuşlar. Hatta okulda bunlara takılan lakap ''Kafadar dahiler''. Bir gün bu iki kafadar üniversite bahçesinde otururken konuşuyorlarmış Sergey  , Larry'e dönerek '' Larry ne düşünüyorum biliyor musun ?'' Diye sorduktan sonra hemen devam ediyor.
''Okulu bitirince birlikte bir iş kuralım başarılı olacağımıza inanıyorum.'' dedikten sonra Larry  '' Haklısın seninle aynı fikirdeyim...'' yanıtını vermiş. Ve nihayetinde okulları bitiyor ve bu iki arkadaş mezun oluyor.

Yeni mezun iki mühendis sektörde boş bir alan bularak iş yapmak istiyorlar. İnternet de o sıralar arama motoru yetersizdi. Bu geliyor akıllarına. Ama bu iki gencin, finans sağlayacak yeterli birikimleri yoktu. Hemen şu soruyu sordular kendilerine. 'Bize kim yardım edebilir..'
Akıllarına çok parlak bir fikir geldi. Kendileri gibi Stanford mezunu olan Amerikalı iş adam ''Andy Becholseim'' di. Ona projemizi anlatalım, şansımızı deneyelim anlatmakla ne kaybederiz ki ?  diye aralarında tartışırken soluğu ünlü iş adamının evinde aldılar. Fakat defalarca ona ulaşamadılar. Bir gün iki genç yine umutsuzca yine Becholseim'i sorarlarken arkalarından yükselen bir ses ''buyurun benim'' dedi. Günlerdir konuşmak için uğraştıkları adam karşılarındaydı. Bir nefeste yapacakları projeyi 10 dakikaya sığdırdılar ve anlattılar. ''Bitti mi ?'' diye sordu Becholseim. Gençler elleri boş döneceklerini anlayıp, üzgün bir surat ifadesiyle ''Evet efendim, Bitti!'' diye cevapladılar.

Becholseim söz aldı ve ''konuşmalarınız bana çok mantıklı ve inandırıcı geldi. Şimdi size 100.000 dolarlık bir çek imzalıyorum. Haydi gerçekleştirin söylediklerinizi!

Ve işe koyulan gençler dahi bir matematikçinin anısına  onun bulduğu ''gogool'' adında karar aldılar. Daha sonra siteyi ''Goolplex'' ve daha sonra telaffuzdaki zorluktan dolayı sitenin ismini '' GOOGLE'' olarak değiştiren site günümüzde dünyadaki 1 numaralı internet arama motorudur.

Google KonuşanAdamlar


Evet arkadaşlar beni çok etkileyen bu olayı sizlerle paylaştım ve ''ESAS OLAN FİKİRDİR'' anlayışını savunmanın gururunu bir kez daha yaşıyorum.

İYİ BLOGLAR.
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum