11 Şubat 2015 Çarşamba

İşaret dili ile ilgili bilinmesi gerekenler

İşaret dili

Dün gece Facebook'ta dolaşırken bir dubsmash sayfası gördüm. Biraz göz attım. Bu diğerlerinden farklıydı. Farı şuydu herkes yaptığı videoları atarken o işaret dilinide kullanarak videoyu izleyicileriyle buluşturuyordu. Kız engelli değildi. Adı özlemdi sanırım. Anladığım kadarıyla babası engelliydi. O da babasıyla iletişim kurmak için işaret dilini öğrenmişti. Ve nasıl bir duygu olduğunu biliyor olmalı ki diğer insanların iyiliği için böyle bir uygulamaya gitmiş. Açıkcası çok etkilendim ve durup düşündüm. Ben neden ögrenmeyeyim. Belki ileride bazı insanlara bir faydam dokunur dedim. Mantıklı geldiği fikir.

İşaret dili KonuşanAdamlar

Bir Dil Bir Lisan

 Hemen Youtube açtım ve işaret dili öğrenme başlığı altında arama yaptım. Karşıma çok sayıda açıklayıcı, öğretici ve basit videolar geldi. 30 dakikalık bir videoyu izledim. Alfabeyi, aile fertlerinin nasıl gösterildiğini, selamlaşmayı, hatır sormayı gibi başlangıç için gerekli olan bilgileri öğrendim. Ve çok hoşuma gitti. Bundan sonra ki süreçte vaktim oldukça videoları izleyeceğim. Bir dil bir lisan deniyor. İşaret dilide bir dildir. Neden ögrenmeyelim ?İngilizce, Rusça, Almanca öğrenmek için çaba sarfediyoruz. Neden ? Daha nitelikli biri olabilmek, daha çok para kazanabilmek, daha bilgili olmak... İşaret dilini öğrenmek bize daha fazla şey katacak.  İnsanlara yardımcı olabilmek kadar meziyetli bir dil daha yok. Bende kendimce işaret dilini öğrenmek adına başlatılan ve sloganı ''Engelleri kaldırıyoruz'' olan kampanyaya kendimce bir şeyler katmak istedim. 


Türkiye'de azımsanmayacak kadar engelli arkadaşımız ve kardeşimiz var. Onlar için otobüslerde özel koltuklar, seçimlerde özel araçlar tahsis ediliyor. Belki devlet bunu yapmak zorunda olduğu için yapıyor. Ama bizde içimizden geldiği için bir şeyler yapalım. Onların gülmelerine sebep olacağımız bizi manevi olarak onlardan daha çok mutlu edeceğini unutmayalım.


Belki bu yazıyı Konuşan Adamlar |Mizahın dibi blogunda 100 kişi okur belki 1000 belki de 10. Sayı önemli değil pek. Bir kişi etkilenip işaret dilini öğrenmek isterse bende bir katkıda bulunmuş olacağım ve bundan mutluluk duyacağım. Eğer gerçekten öğrenmek isteyen arkadaşlarım olursa alta yorum bırakabilirler. Onları rahat bir şekilde ögrenebilecekleri videolara yönlendirmeye çalışacağım.


İşaret dili ile engelleri ortadan kaldırıyoruz. Konuşan Adamlar | Mizahın Dibi saygılarımızla.


İşaret dili KonuşanAdamlar

Disqus Yorumları Yükle

0 yorum