25 Şubat 2015 Çarşamba

Mülakatlarda Sorulan Sorular ve Cevapları

İş Mülakatlarında Sorulan Sorular ve Cevapları


Merhaba Gerçekleri Konuşan Adamlar okurları,

Firmalara görüşmeye çağrıldığınız da bir takım sorular ile sizi terletmeye çalışacak insan kaynakları vardır. Firmalar farklı olsa da bazı sorular benzer şekillerde mülakatlarda adayların karşısında sürekli geliyor ve adayların tecrübeli olması için bu sorulardan klasikleşmiş olan bazılarını araştırmalarımız sonucu bir makale oluşturduk. Bu yazımızdan hemen sonra, Mülakatta ne giymeli ? Mülakatta beden dili ve mimikler, mülakattan önce nelere dikkat edilmesi gerekiyor gibi konuları araştırmaya ve deneyimlerimizle birlikte yeni makalemiz çok yakında sizlerle.






1-Neden buradasın ?

Bu kritik bir sorudur. Sonuçta işverenin beklentisi sizin gerçekten bu işle ilgili olduğunuz için orada olduğunuz yönünde. Bu her zaman böyle mi oluyor ? olmayabiliyor ama buraya verebilecek cevabın, kişi olmak istediği için oradaysa ki öyle olması gerekiyor. Vermesi gereken cevabın bir kurumun hangi sektörde faaliyet gösterdiği ile alakalı olması gerekiyor. Örnek verirsek ''Şu sektörde ben çalışmak istiyorum. Sizde bu sektörde önde gelen bir firmasınız. Ondan dolayı sizin firmanızdan gelen teklifi değerlendirmek istiyorum. Sizin kurumunuzda çalışmak benim kariyer hedeflerimden biridir''. Şeklinde cevap verilmesi olumlu sonuçlar doğurabilir.

2-Bu işe başlarsan seni en çok ne zorlar ?

Bu soruya adayın doğru cevap vermesi için başvurduğu iş ile ilgili detaylı bir bilgiye sahip olması gerekir. Cevap vermek için cevap vermeniz karşınızdaki insan kaynakları yöneticisi tarafından gözden kaçmayacaktır.  Detaylı bir bilginiz yok ise zaman kazanmak ve biraz daha bilgi almak için soruya soruyla cevap vermeniz gerekmektedir.  Daha sonra kendisini zorlayabileceğini düşündüğü pozisyonları söyleyerek '' Şu alanlarda zorlanabilirim fakat bunlarla şu şekilde baş edebilirim. Sonuç olarak herkes yeni bir işe başladığı bir pozisyonda zorluk çeker. Bunlarla başa çıkmak için ise çok hızlı öğrenirim, bu konuda eğitimlere katılır, kurum içinde uzman kişilerle birebir görüşme yapar ve kurumun dökümantasyonlarına göz atarım şeklinde de cevap verilebilir.

3-Kendinizi 5 sene sonra nerede görüyorsunuz ?

Bu mülakatların en klişeleşmiş sorularından birisidir. Buna vereceğiniz ''5 sene sonra kendimi yönetici olarak görüyorum'' cevabı sizi olumsuz bir noktaya getirir. Bunun yerine kişisel cevap vererek '' 5 sene içinde ben bu kurumda sorumlu bulunduğum alanda 4 adet projeyi hayata geçirmeyi, bir takım yeni hizmetleri hayata geçirmeyi, bana verilen sorumluluklar doğrultusunda satışları büyütmeyi hesaplıyorum diyebilirsiniz. Yöneticilikten çok ekip çalışmasına daha çok önem veriyorum diye cevap verirseniz, yönetici olmak istiyorum cevabından daha olumlu bir izlenim bırakacaktır. Söylediğiniz her şeyi gerekçeleriyle birlikte yansıtmanızı tavsiye ederiz.

4-Zayıf yönleriniz nelerdir ?

Bu soru sorulduktan sonra bir liste yapmak oldukça mantıksız olacaktır. Bir diğer verilen cevap ise ''Zayıf yanım yok'' cevabıdır. Bunu söylemek en büyük zayıflık olarak görülür. Herkesin bir zayıf yanı vardır. Fakat zayıf yanlar kuvvetli yanların habercisidir. Bilgisayar konusunda yoğun çalışan birinin iletişim konusunda biraz zayıf olabilir. İletişim ile ilgili çalışanlarında donanımla ilgili deneyimi yoktur. Burada verilebilecek ideal cevaplar ne olursa olsun yalandan uzak durmak gerekir. Dürüst olmak her zaman doğru olmayabiliyor, bazen yalan değilde biraz eksik konuşmak faydalı olur. Dediğimiz gibi verebileceğiniz ideal cevap örneğin bilişim sektöründe yoğun çalıştığımda gündemden habersiz kalmak gibi zayıf yanlarım olabilir gibi bir cevap verebilir.

5- Ne kadar maaş beklentin var ?

Artık iş bağlandı ve beklediğiniz maaşlar sorulur. Bazen formlarda ne kadar ücret düşünüyorsunuz ? diye bir soru vardır. Bunu boş bırakmak bir cevaptır. Ama olumsuz bir cevaptır. Eğer yüz yüze bu soru soruluyorsa '' Sizin ücret skalanız da bunun bir yeri vardır, bu konuda anlaşabileceğimizi düşünüyorum '' diyerek bu şu anda gündemim değil biraz daha iş konuşalım diyerek güzel bir geçiştirme yöntemidir.  Konuşmamak doğru değil, erken konuşmakta doğru değil, karşı tarafın sorularına sakin ve düşünerek cevap vermek her zaman avantaj sağlar.

6- Neden biz ?

Bu soruya kesinlikle cevap vermek gerekiyor. Buna kurumun büyüklüğünü vurgulayarak cevap vermek ve bunu abartmadan yapmak size artı kazandıracaktır. Neden bizi seçtiniz ? sorusuna '' sizi seçtim çünkü benim alanımda en iyi yerlere ulaşmış ve tanınmış bir kurumsunuz. Benim kariyerimde sizin kurumunuzda iyi işler yapmak size ve kendime bir şeyler katmak için sizi seçtim cevabını verebilirsiniz.

Bu yazıyla alakalı diğer yazılarımızı okumak için BURAYA tıklayınız.
Gerçekleri ''Konuşan Adamlar'' Mülakat soruları
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum